Роботи на спорудженні нових КПВВ на адмінкордоні з окупованим Кримом ведуться підрозділом АТ «Укрзалізниця», якому уряд протокольним дорученням передав функції замовника робіт від ДП «Укрінтеравтосервіс». Будівництво КПВВ розраховують закінчити раніше визначених термінів і заощадити до 35%.
Про це заявив міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час інспектування ходу облаштування КПВВ Чонгар, повідомляє кореспондент Центру журналістських розслідувань.
У повідомленні АТ «Укрзалізниця» для ЗМІ вказано, що функція замовника робіт з будівництва КПВВ «Чонгар» і «Каланчак» була передана від ДП «Укрінтеравтосервіс» «відповідно до п.6.2.протоколу №7 від 18.09.2019 засідання Кабінету міністрів України».
За словами Криклія, «Укрзалізниця» вже активно включилась у роботу. На КПВВ будуть знаходитись тимчасові споруди, які після деокупації, можна буде використовувати за іншим призначенням.
«Терміни, які були поставлені президентом… Єдиний варіант, як здійснити виконання робіт в ці стислі терміни, це дійсно було важливе державницьке рішення: передати функцію замовника цього об’єкту «Укрзалізниці». Крім того, що ми скоріше ніж було за графіком виконаємо будівництво і режимної, і сервісної частин, ми ще додатково заощадимо приблизно 30-35%, оскільки початкові ціни, які були ініційовані і поставлені за тендером, були завищені. Таке рішення дозволяє нам і заощадити кошти і здійснити все вчасно. Рано радіти, що ми випереджаємо графік, будемо радіти, коли здамо роботу», – сказав міністр інфраструктури України.
За повідомленням від правоохоронних органів, деякі підприємства мали ознаки фіктивності, зазначив міністр.
Як зазначив голова Херсонської обласної державної адміністрації Юрій Гусєв, роботи повинні завершити до 15 листопада.
«Сьогодні реалізуємо це важливе завдання президента за рішенням уряду. І ми вже бачимо перші результати. Особисто мене це переконує у тому, що правильне своєчасне рішення уряду про зміну замовника будівництва КПВВ «Чонгар» та «Каланчак» і передача цієї функції до «Укрзалізниці» дозволить виконати вчасно і в повному обсязі доручення президента – до 15 листопада завершити будівництво нових режимних зон на КПВВ», – зазначив Гусєв.
Гусєв зазначив, що на Херсонщині 15 листопада чекають президента.
Як повідомлялось, 20 вересня почалось будівництво нових КПВВ «Чонгар» і «Каланчак». Роботи триватимуть до листопада.
24 вересня голова Херсонської ОДА Юрій Гусєв підтвердив інформацію про брак коштів для облаштування сервісних зон біля КПВВ «Чонгар» і «Каланчак» на адмінмежі з Кримом.
Нагадаємо:
- 4 липня 2018 року Кабмін України прийняв Постанову про виділення 105,98 млн грн на будівництво тимчасових контрольних пунктів в’їзду-виїзду (КПВВ) «Каланчак» і «Чонгар» та сервісних зон перед ними на адмінкордоні з окупованим Кримом в Херсонській області. Виконавцем робіт визначено ДП «Укрінтеравтосервіс».
- До кінця фінансового року-2018 роботи навіть не були розпочаті, кошти повернуті до бюджету.
- У липні 2019 року в інтерв’ю Центру журналістських розслідувань заступник міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк заявив, що тендер на будівництво КПВВ «Чонгар», який очікували в травні, перенесений на серпень 2019 року.
- 13 липня президент Володимир Зеленський в Херсонській області на адмінкордоні з Кримом представив новопризначених голову Херсонської ОДА Юрія Гусєва та представника президента в АРК Антона Кориневича. В ході наради Гусєв пообіцяв запустити дві нові режимних зона на КПВВ «Чонгар» і «Каланчак» до 15 листопада, сервісні зони – до 20 грудня. Зеленський побіцяв звільнити Гусєва, якщо він не впорається з цим завданням.
- За оцінками МіТОТ, доходи тіньових «ділків» від нелегальних перевезень людей до КПВВ на адмінмежі з Кримом еквівалентні 100 млн долл. на рік і тому вони не зацікавлені у тому, що був налагоджений легальний ринок транспортних перевезень.
- Прокуратура АРК розслідує кримінальні провадження в зв’язку зі зловживаннями чиновників при облаштуванні КПВВ на адмінкордоні з окупованим Кримом.