До кінця поточного року ДП “Реінтеграція та відновлення” має прийняти на баланс КПВВ “Каланчак”. Між Міністерством реінтеграції вже досягнуто певні домовленості з Укрзалізницею, що є балансоутримувачем цього об’єкту.
Про це під час візиту на КПВВ “Каланчак” заявила новопризначена міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірина Верещук.
“Зараз ми працюємо над тим, щоб передати на баланс нашого державного підприємства КПВВ, як це відбулося у випадку з “Чонгаром”. Сьогодні тут присутні також представники теперішнього балансоутримувача – Укрзалізниці. Ми домовились, що сьогодні в обласній адміністрації ми сядемо за стіл і обговоримо дорожню карту, як це буде відбуватись. Я вам обіцяю, що до кінця року ми це зробимо. Я розумію, що треба робити та знаю, що президент та прем’єр мене підтримують”, – заявила Верещук.

Ірина Верещук, Геннадій Лагута, Антон Кориневич. Фото IPC-Херсон
За словами міністра реінтеграції, КПВВ буде передано разом з усією інфраструктурою та мережами. На питання нашого кореспондента: що заважало зробити це раніше? – відповіла, що передача не відбувалась через бюрократичні формальності.
“У нас були нез’ясовані питання щодо фінансової сторони, оскільки Укрзалізниця побудувала КПВВ за свої кошти і з’ясовувала, як його можна передати. Тепер ми прийшли до висновку, як це має виглядати. Ви ж розумієте наше чарівне слово “бюрократія”. Міністерство фінансів, Міністерство економіки, Міністерство юстиції – це все потрібно було пройти, і ми пройшли. Зараз в нас є дорожня карта, яку ми обговоримо. Це дозволить нам до кінця року передати КПВВ на баланс Мінреінтеграції”, – зазначила міністр.
За словами Ірини Верещук, видатки, які виникнуть під час процедури передачі КПВВ, вже внесені в бюджет на наступний рік. Спосіб, у який будуть компенсовані видатки Укрзалізниці під час побудови КПВВ “Каланчак”, буде визначено спільно з Мінфіном.

ЦНАП на КПВВ “Каланчак”. Фото IPC-Херсон
Треба зауважити, що КПВВ “Чонгар” – наразі взятий на баланс держпідприємства “Реінтеграція та відновлення”, яке, власне, саме з цією метою і створювалось Міністерством реінтеграції ТОТ. “Каланчак” все ще знаходиться на балансі ДП “Укрзалізниця”.
Збудовані нашвидкоруч контрольно-пропускні пункти “Каланчак” і “Чонгар” досі не надають кримчанам, які їдуть з окупованої території на підконтрольну, того набору анонсованих зручностей і сервісів, який варто було б очікувати від багатомільйонних витрат на розбудову сучасних сервісних зон на КПВВ.
Подробиці епопеї з предачею КПВВ у матеріалі Центру журналістських розслідувань.